Studenci kierunku studiów Elektromobilność mieli kolejną okazję, aby wysłuchać ciekawych wykładów przedstawianych przez praktyków. 20 stycznia 2022 r. prelekcje wygłosiły Panie Dorota Kossowska i Pani Weronika Wawrzyniak z firmy LG Energy Solution Wocław.
W ramach podjętej współpracy pomiędzy Wydziałem Elektrycznym a LG Energy Solution firma objęła patronatem nowy kierunek studiów. Jednym z działań związanych z tą współpracą są wykłady dla studentów. Pani dr. inż. Dorota Kossowska przedstawiła tematykę związaną z bateriami litowo-jonowymi.
Serdecznie dziękujemy za LG Energy za wsparcie!
INFORMACJA O PRELEGENCTE:
dr inż. Dorota Kossowska, studia inżynierskie (na kierunku chemia) i magisterskie (chemia analityczna) ukończyła na Politechnice Wrocławskiej w 2013 roku z wyróżnieniem. W Korei Południowej, na uniwersytecie Korea robiła doktorat z chemii fizycznej u prof. Minhaenga Cho. Podczas doktoratu specjalizowała się w spektroskopii z użyciem promieniowania podczerwonego. W projektach używała zaawansowanych układów laserowych i technik takich jak spektroskopia 2D IR, pump-probe oraz chemii obliczeniowej do rozwiązywania problemów z zakresu dynamiki białek i elektrolitów baterii litowo-jonowych oraz rozwijania nowych sond podczerwieni. Opublikowała i współtworzyła 7 publikacji naukowych o m. in. wpływie osmolitów na strukturę i dynamikę mioglobiny, dynamice peroksydazy cytochromu c w rozpuszczalnikach eutektycznych, czy też dynamice wymiany jonów w warstwie solwatacyjnej litu w elektrolitach do baterii litowo-jonowych. Po obronie doktoratu w 2019 roku wróciła do Polski i z początkiem 2020 roku zaczęła pracę w LG na stanowisku starszej inżynierki rozwoju produktu. Główne zadania inżynierów w zespole rozwoju produktu w Polsce to przeskalowanie do produkcji masowej nowych modeli, których pierwowzory zostały opracowane w centrum R&D Korei, prowadzenie testów dotyczących zmian specyfikacji i materiałowych dla modeli w produkcji masowej i developmentowej oraz wsparcie innych działów (jakości, produkcji, procesu) w rozwiązywaniu problemów i szukaniu ulepszeń produktu. Przez 10 miesięcy pracowała z modelem baterii E61V dla Volkswagena, od wytworzenia elektrody aż do testów walidacyjnych gotowej baterii, potem do końca 2021 roku zawężała swoją specjalizację do procesów tworzenia elektrody. Z początkiem tego roku przeniosła się do zespołu zarządzanie testami (w domyśle elektrycznymi i bezpieczeństwa) i jest odpowiedzialna za planowanie i nadzór testów dla modeli E61V (VW) i E66A (Porsche) oraz kontakt z klientem w sprawie przebiegu i wyników testów.